Zapomenuté heslo
Doprava
od 1500 Kč
ZDARMA
Doprava od 1500 Kč ZDARMA
15 000 položek skladem
Odesíláme do 48 hodin
Doprava a platba
Nad 1500 Kč doprava zdarma
Ověřená lékárna
Zobrazit kategorie produktů

NABÍDKA



Odběr novinek

Získejte přehled o slevách a
novinkách v naší nabídce.

Bolest zad

Bolest zad je jedna z nejčastějších bolestí dnešní populace. Bolestmi zad trpí většina lidí. Skoro každý člověk zažil, nebo zažívá právě bolest zad. Dalo by se hovořit i o další civilizační chorobě podle nárůstu počtu lidí postižených bolestí zad. Bolest zad totiž trápí více než 80% populace. Jsou dokonce častější, než bolest hlavy. Důležité je si uvědomit, že bolest zad není z lékařského hlediska brána jako nemoc, ale spíše příznak nemoci či vedlejší projev jiných skrytých potíží, jež mohou být vážnější, než by se mohlo zdát. Bolest zad dělíme na dva druhy. Bolet akutní (náhlou) a chronickou.

  • Akutní bolest zad: Je taková bolest, která trvá jen krátkou dobu a poté rychle zmizí. Není potřeba lékaře.
  • Chronická bolest zad: Zde je již návštěva lékaře nutná a nemělo by se s tím otálet, nebo bolesti nepřisuzovat takovou vážnost. Je to vážné. Bolest trvá více jak tři měsíce a dotyčný je podroben mnoha testům kvůli vyloučení závažných komplikací a stanovení diagnózy.

Už staří léčitelé a znalci léčebných technik věděli, že pokud není něco v těle v pořádku, pravděpodobně se to ukáže na bolesti zad a páteře. Měli by mít také na paměti, že neléčené, zdánlivě obyčejné bolesti zad, mohou snadno přejít do chronické podoby a zanechat velké stopy na našem zdraví. Rozhodně není od věci se o naše záda lépe starat a nevystavovat je zbytečné zátěži.

Běžná bolest zad je obvykle způsobena mechanickým poškozením, přílišnou námahou a špatným stereotypním držením těla, stejně jako nevhodnou obuví či podložkou při spánku. Dnes jen málo lidí ví, že správným držením těla se snadněji vyvarujeme bolestmi zad. Správným držením těla posilujeme hluboké svaly, které obmotávají páteř. Na rozdíl od povrchových svalů jí obmotávají po celé délce a proto je dobré, je posilovat, a to neděláme jiným způsobem, než že dodržujeme a dáváme pozor na správné držení těla.

U vážnějších obtíží se může jednat o různé poruchy kostěné páteře, meziobratlových plotének či svalů obepínajících samotnou páteř, zapříčiněné většinou úrazem nebo degenerativním procesem. Vrozené vady a deformity páteře, dále osteoporóza, onemocnění vnitřních orgánů nebo zcela přirozené opotřebení naší páteře stárnutím.

Příčiny:

  • Špatné držení těla – které vede k poškozování páteře. Navíc si páteř fixuje ono špatné držení těla a hůře se od toho odnaučuje. Jde o špatný životní návyk, na kterém se nepřímo podílí i výchova v rodině a vliv okolí. Děti se dají hlídat, opravovat či korigovat, ale u dospělé populace to už není možné. Proto je nutné si uvědomit, co je pro naši páteř dobré a vyvarovat se bolesti zad správným držením těla.
  • Špatný stav vzpřimovačů páteře – svaly neposilujeme a je normálním jevem, že svaly se ochabují a zkracují, a tím přestávají plnit svou funkci. Vede to opět ke špatnému držení těla a někdy i k deformaci páteře.
  • Sedavý způsob životního stylu -  Pokud klouby, páteř má málo pohybu, tělo přestává vyrábět potřebnou tekutinu v kloubech. Navíc samotný sed je velmi náročný na páteř. Upřímně, kdo sedí v prácí rovně? Skoro nikdo. I když se snažíme dávat si na to pozor, tak po čase zjistíme, že sedíme zcela shrbeni a unaveni. Sedavé zaměstnání bolesti zad moc neprospívá. Proto by se práce měla kompenzovat pohybem, protažením nebo pár cviky.
  • Další příčiny: Stres, zvedání těžkých břemen, obezita, těžká práce, jednostranná práce.
×

Počet ks:

Celkem máte v košíku za celkovou cenu